Jak rozwiązywać spory w miejscu pracy?
| Kategorie: Pomoc prawna
14 marca 2016, 09:50
Istnieje parę kluczowych etapów, dzięki którym można radzić sobie z rozwiązywaniem konfliktów w miejscu pracy. Za każdym razem, gdy ekipa ludzi współdziała nad zleconym im zadaniem istnieje duża szansa, że powstają spory. Czasem sprostanie kłopotom jest bezproblemowe do zrealizowania, natomiast w innych przypadkach sytuacja może się wymknąć z pod kontroli bardzo szybko stwarzając nieprzyjazne środowisko pracy dla wszystkich.
Jednym z największych błędów jakie popełniają zwierzchnicy i menedżerowie w celu uniknięcia kłopotów jest ufność w to, iż pracownicy sami będą na siebie zwracać uwagę i kontrolować się nawzajem. To jest błąd. Czasami problemy wydają się rozwiązane, lecz po prawdzie „gotują się” w ludziach czekając na okazję do „wybuchu”.
Ważne jest, aby rozwiązać każdą sytuację tak prędko, jako to będzie osiągalne. Pierwszym krokiem jest spotkanie się z obiema pokłóconymi stronami równocześnie. Wiele osób popełnia błąd spotykając się oddzielnie ze stronami konfliktu. To często powoduje jeszcze większą niechęć. Przez zbiorowe konwersacje nikt nie poczuje się zignorowany lub zaatakowany.
Przyznanie wszystkim zaangażowanym szansy na porozmawianie o swoich obawach jest najlepszym sposobem na polubowne rozwiązanie. Każdy człowiek winien otrzymać kilka minut by przemyśleć sytuację. Wówczas będzie on mógł zaoferować parę pomysłów, żeby jak najskuteczniej rozwiązać problem. To daje każdemu poczucie bycia słyszanym i jest konstruktywnym środkiem na powrót na należyte tory.
Ważne jest by podkreślić to, iż ludzie nie muszą się lubić, ale trzeba traktować się z szacunkiem i uprzejmością.
Postępując etapowo możliwe jest skuteczne rozwiązywanie sporów w miejscu pracy. Wrogie środowisko dotyczy wszystkich zatrudnionych. Jeśli kłopoty pozostaną zlekceważone będą ekspresowo narastać. Rozwiązanie umowy o pracę to ostateczność.
Dodaj komentarz